Uw mondhygiënist

Komt jouw foto hier te staan?
Solliciteer naar de vacature mondhygiënist m/v

BEN JIJ OPGELEID IN MONDHYGIËNE? BEN JE ENTHOUSIAST OVER JE VAK?

SOLLICITEER DAN NAAR DE VACATURE BIJ TANDARTSPRAKTIJK MORSHEDI IN AMERSFOORT NOORD.

Heb jij passie voor het vak van een mondhygiënist?

De mondhygiënist richt zich primair op mondzorg, waaronder de preventie van gaatjes (cariës) in tanden en kiezen en op het voorkomen van tandvleesaandoeningen. Hiervoor doet de mondhygiënist onderzoek, maakt een behandelplan, geeft voorlichting en maakt tanden schoon met moderne tandtechnische apparatuur.

Wat doet onze mondhygiënist?

De mondhygiënist:

• brengt de mondsituatie in kaart, screent op tandheelkundige afwijkingen;
  • stelt een passend behandelplan op;
  • doet bacterieel onderzoek;
  • geeft uitgebreide voorlichting over het ontstaan van cariës, tandvlees-aandoeningen en het effect van voedingsgewoonten, roken en afwijkend mondgedrag (zoals duimen) op het gebit;
  • geeft voorlichting en instructies over gebitsverzorging, zoals het gebruik van tandenstokers, ragers en mondspoelmiddelen;
  • verwijdert plaque, tandsteen en aanslag en maakt worteloppervlakken glad, met behulp van de Airflow Prophylaxis Master, een innovatief apparaat voor het veilig en vrijwel pijnloos schoonmaken van het gebit;
  • brengt gebitsbeschermende middelen aan, zoals fluoride;
  • brengt een ‘laklaag’ op tanden en/of kiezen aan en polijst vullingen;
  • bepaalt samen met cliënten hoe zij een leven lang een gezonde, schone mond kunnen hebben en houden!

Stuur je sollicitatiebrief met motivatie en CV naar info@tandartsmorshedi.nl en wellicht ben jij binnenkort werkzaam in ons fijne praktijkteam!

Tandartspraktijk Morshedi in Amersfoort biedt de volgende tandheelkundige diensten

Comments are closed.